torstai 29. tammikuuta 2015

Syömällä jaksaa, ainakin melkein

Kyllä mua vähän hävettää, etten oo päivitelly aikaisemmin mun blogia. Syynä siihen on kuitenkin se, että oon ollu todella väsynyt niin fyysisesti kuin henkisestikin. Fyysisesti rankinta on varmaan se, kun seisot 7-8 tuntia päivässä hotellin vastaanotossa ja jalkoja särkee siihen asti, kunnes nukahdat. Henkisesti taas rankinta on vaan yksinkertaisesti se tiedon paljous, kun koko ajan opin jotain uutta.

Mä aloitin siis 7. päivänä työssäoppimisen yhdessä kolmesta Jyväskylän Sokos Hotellista. Samalla siis muutin Jyväskylään asumaan ja voisin sanoa, että kaikki on alkanut ihan hyvin. Tykkään Jyväskylästä kaupunkina todella paljon ja töihin kestää kävellä 30min. Aamuisin pääsen kyllä autokyydillä ja kävelen kotiin iltapäivällä tai sitten kävelen iltavuoroon töihin ja saan kyydin takaisin, jos mulla on aamuvuoro seuraavana päivänä.

Mun on pakko sanoa, että oon kyllä nyt ihan jumissa tän kirjoittamisen kanssa. Mulla ei oo minkäännäköistä motivoivaa tekijää. Mulla on viikossa aina kaksi päivää vapaata, mutta tuntuu, ettei ne riitä. Mun unirytmi on ihan sekaisin, koska oon sellanen yökukkuja ja sit aamuvuoroina herään 5.30. En vaan saa mun unirytmiä sillain tasaiseksi. Kyllä mä oon tähän mennessä pärjänny ihan hyvin, mutta on pakko myöntää, että parin viikon päästä mulla on 5 aamuvuoroa putkeen. En oo ihan varma, selviinkö niistä hengissä. Pitää varmaan ottaa joka päivä päikkärit töiden jälkeen.

Mun aamuvuorot on yleensä 7.00-15.00, mutta välillä oon vain 14.00 asti tai sitten 8.00-16.00. Useimmiten kuitenkin tuo ensimmäinen vaihtoehto elikkä 8 tuntia. Iltavuoro on ainakin tähän mennessä ollu aina sama 15.00-22.00 eli 7 tuntia. Oon myöskin ollu välivuorossa 10.00-18.00 ja sekin siis 8 tuntia.

Mun kaverit puhuivat keskenään siitä, että voiko ne pitää hiihtolomaa ollenkaan, kun päiviä pitää tulla yhteensä 93. Mun laskujen mukaan mun pitäisi pystyä pitämään kaikki lomapäivät ihan ilman ongelmia. Kavereilla oli vissiin ollu ekalla viikolla lyhyempiä päiviä, mutta mä aloitin saman tien normivuoroilla. On se kyllä harmi, jos ton takia ei voi oikeutettua lomaviikkoonsa pitää. /: On aika tiukille näköjään laitettu koko työssäoppiminen.

Oon oppinu kyllä ihan älyttömästi kaikkea. Tuntuu vähän siltä, etten oo vielä kerenny sulattaa kaikkea sitä tietoa. Osaan kirjata asiakkaat ulos ja sisään hotellista. Oon myöskin vastannut jo melko paljon puhelimeen ja sähköposteihin. Oon tehnyt myös varauksia ja avainkortteja ryhmille. Kun on hiljaisempaa, niin oon kierrelly huoneissa ja täyttäny paperille tarvittavia tietoja esim. onko huoneessa kaikki tarvittavat tavarat, onko siistiä jne. Se seisominen ottaa jalkoihin niin paljon, että on välillä ihanaa päästä kävelemään.

Meiän hotellissa on vajaa 300 huonetta ja eri tasoisia ja hintaisia huoneita on 4. Jos oon oikein oppinu. :D Tähän mennessä oon ollu tosi positiivisesti yllättyny siitä, kuinka mukavia ihmisiä oikeesti mun työkaverit on. Siis ihan oikeesti. Aluksi pelkäsin ja joo pelkään vieläkin vähän, mutta oon alkanu tuntea mun työkavereita paremmin ja toivon, että pian tunnen olevani jo osa porukkaa. Aion kyllä yrittää parhaani siinä, että "tungen" mukaan kaikkeen mahdolliseen.

Mun siskon miehen piti tulla moikkaamaan mua töihin, kun se oli käymässä kaverinsa luona Jyväskylässä. Ootin sitä tosi innolla, koska kukaan mun perheestä ei oo nähny mua vielä niinku työskentelemässä siellä. Mutta sitten lähdin etsimään hotellia ympäri yhdelle asiakkaalle muutamia tavaroita ja ilman kelloa kadotin ajantajun. Kun vihdoin pääsin takasin tiskille, siskon mies oli jo käyny kaverinsa kanssa ja oli liian myöhäistä. Oisin oikeesti voinu itkeä.. Tuntu niin pahalta. Koska se oli mun oma vika. Olin ihan pihalla kiertelemässä sitä hotellia ja olin huonolla tuulella ja sit pilasin vielä senkin.. Harmittaa vieläkin ihan tajuttomasti, mutta omapa oli vikani.

Mun silmiä alkaa särkeä, kun kirjotin taas tänkin postauksen about 5 tunnissa. :D Oon mahtava! Haha. Tosi aikaansaava taas, mutta oon tehny muutakin tässä välissä. Aina ei vaan voi aivot toimia. Mutta tässä vielä muutama kuva. :)

Mun ensimmäinen oma hiustenkuivain Lidlistä puoleen hintaan 7,50€!

Löysin kaupasta noita metrilakuja tällasessa pussissa. Rakastan niitä!
Tehtiin lasagnea kotona. Oli parasta ikinä!
Mun työasu. Ei imartele, muttei voi mitään. :DD Haha.

Sitten parhaimpia ruokakuvia töistä. Elikkä saan ilmaiseksi aina syödä yhden ruuan päivässä jommasta kummasta meidän ravintolasta, Fransmannista tai Gastropub Jalosta. :) Ihan tosi hyvää ruokaa!!

Fransmanni: Kanasalaatti vuohenjuustolla
Fransmanni: Lohta perunamuusilla ja bearnaise-kastikkeella
Jalo: Kanabriossi
Jalo: Burger!! Nam!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti